otak kanan melayu hebat

Otak Kanan Melayu Hebat

Otak kanan melayu hebat ? Saya macam biasa akan menulis tentang keywords yang masuk dalam blog saya, bila tengok nuffnang, ada juga orang yang cari tentang otak kanan melayu. Hmm,…
Budaya Swingers Pasangan Melayu

Budaya Swingers Pasangan Melayu

Budaya swingers  pasangan Melayu (yang diyakini beragama Islam) dah lama bertapak di Malaysia. Cuma sebelum ni mereka cuma berani dedahkan di laman Tumblr. Itu pun wajah mereka ditutup. Dalam Tumblr,…
boikot syarikat pro israel

Boikot Syarikat Pro Israel

Boikot Syarikat Pro Israel ? 11 syarikat yang dekat dengan rakyat Malaysia, tetapi juga dekat di hati Israel dan 5 syarikat yang ramai suruh boikot, tapi aku tak rasa.... Fair…
singapura maju malaysia mundur

Singapura Maju Malaysia Mundur ?

Singapura Maju Malaysia Mundur ? Semalam gua ader tengok satu video tular “pelawak berdiri” perempuan yang membandingkan Singapura dan Malaysia. Penuh hinaan darinya terhadap Malaysia. Gua simple je. Kenapa “beliau”…
cara beli emas maybank2u

Cara Beli Emas Maybank2u

CARA BELI EMAS MAYBANK2U. Sikit-sikit lama-lama jadi jongkong. Awas, Panjang. Hari ni Abe nak ajar korang cara afdal melabur emas. Zass! Cara selamat untuk melabur emas dan dana unit amanah…
skrip pelaburan quantum metal

Skrip Pelaburan Quantum Metal

Skrip Pelaburan Quantum Metal ? Rentetan dari posting semalam berkenaan Quantum Metal ia seakan mengikut flow skrip yang sama berulang dgn pelaburan-pelaburan sebelum ini. Ada beberapa perkara yang aku ingin…
benda sedap orang cari

Benda Sedap Orang Cari

Benda Sedap Orang Cari. Benda kalau sedap tak perlu buat marketing propa pun orang tetap akan cari. Letaklah kat ceruk mana pun orang tetap akan sampai. Founder woodfire ni saya…
bos cina baik hati

Bos Cina Baik Hati ?

Bos Cina Baik Hati ? Dulu saya kerja di sebuah kedai orang Cina beragama Buddha. Bos saya ni agak kurang suka kepada Islam. Tapi, gaji diberi kepada saya berbaloi. Urus…
kena boikot langkawi

Kena Boikot Langkawi ?

Kena Boikot Langkawi ? L.A.N.G.K.A.W.I. Byk betul kisah Langkawi sekarang ni kan.. Pelancung tempatan tak datang.. Hotel kosong.. Peniaga makanan resah.. Kereta sewa tak laku.. Jualan barangan tak seperti dulu..…
masalah sistem pejabat tanah

Masalah Sistem Pejabat Tanah

Masalah Sistem Pejabat Tanah ? Antara kefasadan sistem pejabat tanah ialah, misalnya anda hantar dokumen 30 mukasurat kepada mereka, jika ada kesalahan pada mukasurat pertama, maka mereka akan reject tanpa…
kenapa saya pro boikot

Kenapa Saya Pro Boikot ?

Kenapa Saya Pro Boikot ? Aqib berjumpa rakannya, Abu yang baru mula berniaga kopi brew di tepi jalan. "Kau ada lesen tak ni bu?" "Ada, under PBT, okaylah kan," Abu…
Mufti Pertahankan Mcd Malaysia

Mufti Pertahankan Mcd Malaysia ?

Mufti Pertahankan Mcd Malaysia ? Minggu lepas saya dengar ada ustaz ceramah pertahankan McD Malaysia. Terkini mufti pula. Bagi saya, bila saya tak ceramah kempen boikot McD Malaysia, tak bermaksud…